Hacked By HolaKo

~!Trolled By HolaKo!~

Hacked By HolaKo

 

Greetz : TiGER-M@TE – w4l3xzy3 – Mauritania Attacker – Mr.Domoz – Kuroi’SH – ShadowMan .. @nd all friends.

\!/Straight Outta Palestine\!/

#You Have Been Trolled !

Accijns op suikerhoudende voeding!

Volgens Jamie Oliver zouden we accijns moeten betalen over suikerhoudende voedingsmiddelen.  De tv-chef vindt deze producten het nieuwe tabak! Frankrijk loopt al voor en je gaat meer belasting betalen op suikerhoudende frisdrank. Wat vind jij? Zouden we dit in Nederland ook moeten doen?

Jamie Ol

Vegetariers minder kans op hartkwaal?

iStock_000016871764Illustra-editAls je je portie vlees omruilt voor vegetarische hap, kun je wellicht een stevige verbetering van je hartconditie bewerkstelligen. Dat meldt de BBC op basis van onderzoek door de universiteit van Oxford.

Wetenschappers deden onderzoek onder 44.500 Britten, zowel vis- en vleeseters als vegetariërs. Vegetariërs blijken gemiddeld 32 procent minder risico te lopen op een opname in het ziekenhuis vanwege hartklachten. Cholesterolgehalte, bloeddruk en lichaamsgewicht zijn een vegetarisch dieet over het algemeen gunstiger. Mogelijk krijgen zij minder verzadigde vetten binnen, die eerder voor dichtslibbende aderen zorgen.

Toch waarschuwen de onderzoekers dat vegetarisch eten geen garantie biedt voor een goede hartconditie, maar dat je dieet wel van grote invloed is op je gezondheid.

20 minuten aan tafel

Kinderen uit gezinnen die 4 keer per week 20 minuten de tijd nemen voor de gezinsmaaltijd wegen significant minder dan kinderen die na 15-17 minuten van tafel gaan. 3 tot 5 minuten langer aan tafel helpt dus om een gezond gewicht bij kinderen te bereiken.

Wil je meer weten? Lees dan dit (Engels) artikel.

Happen naar energie

blog_foto_bij_blog-of-zoMet die eindeloze kou en winter verlang ik, snak ik zelfs – net als jij waarschijnlijk – naar zon, wind door mijn haren, een terrasje pakken en met mijn voeten door het zand woelen. Ah die zon is heerlijk, vitamine D dus! Dat ondersteunt sterke botten en spieren, zorgt voor actieve hersenen en een gezond immuunsysteem. En geeft energie, weg met de winterblues en vol energie het voorjaar in!

Maar dan krijg je misschien te maken met voorjaarsmoeheid. Moe, wie is er niet een moe? En natuurlijk ken je het rijtje waar je dan aan kunt werken: ontspanning, een goede nachtrust, voldoende lichaamsbeweging, energievreters zo veel mogelijk mijden en zo veel mogelijk dingen doen die juist energie geven.

Maar kun je ook energie eten? Is er voedsel waar je moe van wordt of waar je juist energie van krijgt op de lange termijn? Wat doet suiker eigenlijk? En wat doen al die E-nummers met je energie?

Voeding als energiebron?

Is er voedsel waar je juist energie van krijgt op de lange termijn? Onze voorouders hebben zich miljoenen jaren gevoed met vis, vlees, groenten, noten, zaden, bladeren, knollen, kruiden, eieren en fruit. Hun voeding bestond uit een gelijke hoeveelheid eiwitten, vetten en koolhydraten. Verder zaten ze vol met vitaminen en mineralen. Ons lichaam is nog steeds gebouwd op deze voedingsmiddelen. Het is pas enkele decennia dat massaal graan, suiker en soja wordt verbouwd, rijk aan koolhydraten. Bovendien is ons eten eigenlijk niet meer natuurlijk te noemen, maar voor 90% bewerkt. Al die bewerkingen bieden je lichaam geen voedingsstoffen. En het verwerken kost veel energie, omdat lichaamsvreemd lichaamseigen gemaakt moet worden. Maar een kant-en-klare-sausje of een pizza halen kan toch geen kwaad? Het is natuurlijk lekker makkelijk, maar bedenk dat je lichaam als een gek aan het werk gaat. De snelle suikers geven een energieboost, maar dat is maar voor korte duur. Door de alvleesklier schiet de bloedsuikerspiegel weer omlaag waardoor je weer snel trek krijgt.

Wat dan wel?

Moeten we met z’n allen terug naar het oerdieet of raw foodies worden? Mijn advies zou zijn: kies in elk geval voor voeding in plaats van vulling! Dan krijg je ook de noodzakelijke voedingsstoffen binnen. Kies voor zogenaamde langzame koolhydraten, zoals volkoren pasta, bruin brood en fruit. Eet veel groenten en vezels, deze verteren van nature langzaam en geven daardoor een langer verzadigd gevoel. Als je vervolgens niet tegen elk snoepje of koekje ‘ ja’ zegt en zoveel mogelijk biologisch eet – onbewerkt en veel smaakvoller – ben je aardig op weg. Want zeg nou zelf, een wit wijntje in het zonnetje wil je toch niet missen?

Flow & Go is nu ook te vinden op www.coachloper.nl, daar vind je mijn blogs ook Happen naar energie | Coachloper.